marți, 22 martie 2016

Iriși - tehnica formelor spontane

Astăzi am avut o surpriză plăcută din partea elevilor mei. Le-am propus spre abordare tehnica formelor spontane. S-au bucurat ca de o dragă amintire. Această tehnică de lucru a mai fost abordată de copilașii mei și în trecut, când au realizat fluturi, nori colorați ori păsări în zbor. Astăzi a venit și rândul florilor, măcar că afară e încă rece.
„Iriși”- elevi 7 ani
Iriși - tehnica formelor spontane
Iriși - tehnica formelor spontane
Iriși - tehnica formelor spontane
Iriși - tehnica formelor spontane
Iriși - tehnica formelor spontane
Deși această tehnică de lucru implică hazardul și jocul în destul de mare măsură, am observat la artiștii mei diferențe în abordare. Am elevi care sunt riguroși și atunci când vine vorba de creație liberă și am copilași ce au o abordare „sălbatică” a culorii, ce domină spațiul de lucru, crează fără să încerce exprimarea riguroasă a formei, ci mai degrabă abordează spontan o idee.

Irișii de mai sus se realizează prin tehnica formelor spontane, după ce ați dat fondul lucrării și ați așteptat suficient timp cât să se usuce hârtia. Deja uscată, hârtia se pliază pe lungime, realizând două jumătăți, se pictează irișii doar pe jumătate de coală, apoi se suprapune și se presează ușor. Astfel se imprimă desenul și pe cealaltă jumătate, realizând floarea. Cu mâna liberă, se trasează codița, urmărind pliul hârtiei și se desenează frunze verzi.

Ce spuneți, vă place? 
Cu drag,
Loreta