vineri, 30 octombrie 2015

Dovleci de Halloween-colaj

10/30/2015 0
Discuția pro și contra sărbătoririi Halloween este interminabilă. Nu-mi propun astăzi inițierea unei discuții despre cât este de oportun sau cât este de inoportun să sărbătorim Halloween. Nici nu-mi doresc să schimb convingerile cuiva în legătură cu aceasta. Singurul motiv pentru care am ales să vă vorbesc despre ceea ce am realizat de Halloween, este plăcerea cu care copilașii mei au așteptat această zi.

Știau de anul trecut că este prilej de stat la povești, de desenat, de decupat și de mâncat dulciuri. Și asta am și făcut. Am povestit copiilor mei despre semnificația zilei de Halloween, le-am citit Legenda lui Jack O'Lantern, am decorat clasa cu dovleci sculptați și am realizat un colaj cu dovleci de Halloween. 

Pentru că unul dintre copilași alesese să vină la școală costumat în Dracula, am discutat și pe acest subiect, despre personajul real și motivele care au generat această legendă. Au fost foarte interesați de subiect și nici măcar un moment n-au simțit frică. 

Colajul următor reprezintă o familie drăguță de dovleci, agățați de un gard de scândură și pregătiți de Halloween.
colaj Dovleci de Halloween
Halloween
Happy Halloween!
Happy Halloween!
Loreta Țivlea


vineri, 23 octombrie 2015

Tu ce-ți dorești de Crăciun?

10/23/2015 0
E sfârșit de octombrie și mai sunt două luni până la Crăciun. Ca niciodată, în anul acesta am planificat din vreme toate evenimentele majore din familie. Am făcut rezervare la mare încă din mai, deși am plecat în concediu în august, am cumpărat cadouri pentru ai mei cu câte o lună înainte, iar acum mi-am propus să-i scriu lui Moș Crăciun încă de pe acum, nu de alta, dar vreau să poată avea timp pentru toți ai casei. Ca să fiu sinceră până la capăt, cred că adevăratul motiv pentru care grăbesc lucrurile este că încă alerg după copilul din mine, după nerăbdarea și bucuria pe care le simțeam în copilărie la apropierea Crăciunului, după toate aromele, toate luminițele, toate emoțiile...

Astăzi, bunăoară, în timp ce căutam idei de cadouri unice, cadouri dorite, prețioase nu prin preț ci prin simbolistică, am descoperit luxurygifts.roun site cu tot ce ți-ai dori și poate n-ai îndrăznit să visezi, un site unic prin ceea ce oferă, un site care vine în întâmpinarea dorințelor tale nerostite.

Mi-am amintit că în urmă cu câțiva ani mi-am dorit de Crăciun o cutie muzicală. Nu știu de ce, dar îmi pare că inspiră ceva din romantismul vremurilor de mult apuse, ceva din romantismul discret al bunicilor noștri. Atunci n-am primit-o, fie că Moșul n-a găsit niciunde una așa cum îmi doream, ori, poate, n-am rostit dorința cu voce tare. Cine știe...

Acum nu mai are nicio scuză pentru că aici, pe LuxuryGifts, am găsit câteva variante într-o abordare foarte interesantă, o îmbinare elegantă dintre rafinament și modernism. Am oscilat ceva vreme, dar cred că am să-i cer Moșului cutiuța muzicală „Pink butterfly”, care are ca decor un fluture placat cu aur roz și decorat cu cristale StrassSwarovski.
Cadouri de Crăciun
Mulți ani la rând mi-am dorit de la „Moș” doar să fim sănătoși, să ne putem bucura de bucuria copilului, de vraja ce cuprinde seara de Ajun, de chicotelile pe care le scoate la eliberarea fiecărui cadou din poleiala care-l ascunde. Și fiecare cadou primit a fost unul dorit, visat, apreciat.

Pentru că a crescut și e tot mai responsabil, anul acesta vrea să-i aducă Moșul o pușculiță. Am tot cumpănit lucrurile, dar soluția am aflat-o tot întâmplător și tot pe LuxuryGifts. Am găsit aici ceva foarte interesant: o pușculiță argintată în forma unei mașini de pompieri. Ați putea spune că o pușculiță e o pușculiță și atât, că e prea mult să fie și argintată. Această pușculiță vreau să fie un cadou de care să se bucure mulți ani, să o folosească și când va crește să o păstreze ca amintire a Crăciunului de altădată.
Cadouri de Crăciun
Poate că vi se va părea cel puțin ciudat, dar eu am colecționat mai toți dințișorii pierduți de copilașul meu. Câțiva dintre ei au fost răpiți de Zâna Măseluță chiar din vârful sforii cu care fuseseră legați și n-au mai putut fi recuperați. Acum a venit rândul ca și ei să primească un cadou: o casetă argintată pentru primul dințișor. E micuță, elegantă, căptușită cu catifea bleumarin. Aici se vor simți răsfățați ca niște perle. Cutiuța vine însoțită de o jucărioară de pluș.
Cadouri de Crăciun
Pentru tata cred că voi cere de la Moșul o pereche de butoni. Aici, pe site am descoperit butonii Toledo, încrustați manual cu fir de aur galben de 24K și fir de aur verde de 18K. Acești butoni au un aer spaniol, amintesc de soare și de sângele fierbinte al toreadorilor. Sincer, până acum nici nu știam că există și o variantă verde a aurului. V-am spus că vreau lucruri unice!
Cadouri de Crăciun
Masa de Crăciun vreau să fie unică și specială. Mereu încerc să aduc ceva nou. Anul acesta mă tot gândesc să comand din vreme un set de inele argintate pentru șervețele. Inelele de la LuxuryGifts vin ambalate frumos într-o cutie violet, căptușită cu un material satinat alb, pentru a fi păstrate în siguranță pentru ocazii speciale cum e Crăciunul.
Cadouri de Crăciun
Pe lista dorințelor am mai pus și o icoană argintată montată pe lemn wenge. E elegantă într-un mod delicat și discret.
Cadouri de Crăciun
Sunt multe, multe articole fascinante pe acest site. Pe multe le-am admirat, pe multe mi le doresc, dar Crăciunul meu are un buget! Voi, cu un singur click, puteți intra și vă puteți bucura de cadoul de Crăciun perfect.

Spor!
Cu drag,
Loreta Țivlea

luni, 19 octombrie 2015

Diplome de Halloween

10/19/2015 0
Pentru aceia dintre voi care doriți premierea elevilor cu ocazia activităților desfășurate de Halloween, am pregătit un set de diplome colorate și amuzante. 

Veți spune, poate, că Halloween nu este o sărbătoare românească și că este oarecum inoportun să desfășurăm activități specifice cu această ocazie. Eu prefer să țin cont de lucrurile care fac plăcere elevilor mei, cum și ei încearcă zilnic să-mi satisfacă toate cerințele.

Jocuri, cântece, curiozități, figurine pe această temă puteți găsi aici.
Diplome de Halloween
Diplome de Halloween
Diplome de Halloween
Diplome de Halloween
Happy Halloween!
Cu drag,

joi, 15 octombrie 2015

Trei modele de accesorii din fetru (pâslă)

10/15/2015 0
Accesoriile de fetru colorat sunt o încântare pentru copii. Știți bine că nu e copilaș care să nu iubească obiectele moi, pufoase, colorate. Cam așa este fetrul. Pentru acest motiv, copilașii iubesc să confecționeze și să poarte aceste articole.

Proiectele pe care urmează să vi le propun pot fi utilizate cu ocazia zilei de 8 Martie, când dorim să realizăm articole care să facă plăcere mamelor, ori pentru 1 Iunie, când copilașii pot fi încurajați să confecționeze cadouri simbolice pentru colegi. Voi puteți găsi și alte ocazii potrivite, numai să vă doriți. 

Iată câteva articole ce pot fi realizate cu ușurință de copii:

1.Colier de fetru
Accesorii din fetru
info:http://www.martisor.net/coliere-fetru-2
 Mod de realizare:

1. Tăiați fâșii de fetru de 1 cm pe care le rulați pentru a obține mărgele.

2. Înșirați mărgelele obținute (cu grijă să nu se slăbească).

3. Atașați două panglici la capete, pentru a putea fi prins la spate. 

2.Brățări din fetru
Prima brățară poate fi realizată atunci când îi învățați pe copilași să utilizeze acul de cusut.
Accesorii din fetru
Al doilea model îmi amintește de seturile vechi „Să țesem frumos!”.
Accesorii din fetru
Mod de realizare:

1. Imaginați un model, selectați culorile, decupați elementele.

2. Asamblați brățara, decorați după propriul simț estetic, folosind bile, nasturi, flori, frunze decupate.

3. Dăruiți articolul unui coleg. Cu siguranță va fi încântat.

Spor!
Cu drag,
Loreta Țivlea


miercuri, 14 octombrie 2015

Patru modele de decorațiuni tricolore

10/14/2015 0
Decorațiunile care au ca bază culorile tricolorului îmi trezesc amintiri din propria copilărie, atunci când simțeam fiori la auzul imnului, de învățătoarea mea care ne vorbea cu pasiune despre ceea ce înseamnă să fii român, de povestirile istorice pe care ni le citea cu o emoție aparte. 

Decorațiunile pe care le-am pregătit pot fi folosite în diverse ocazii (când vorbiți elevilor despre culorile primare, când le citiți povești, legende sau poezii patriotice, când sărbătoriți alături de ei Ziua Națională, ori Mica Unire). Posibilități sunt nenumărate, limita e doar imaginația noastră.

1. Borcănel decorativ
Vă mai amintiți sticluțele decorative pe care bunica le numea „Sporul casei”? Acest borcănel decorativ se realizează într-o tehnică asemănătoare, cu simpla deosebire că folosim doar orez vopsit în culorile tricolorului și așezat în straturi succesive, aproximativ egale.

Materiale necesare:
-orez;
-culori tempera;
-pahare de plastic;
-spatule de plastic;
-borcane mici;
-hârtie decorativă;
-sfoară de iută.

Mod de realizare:

1. Orezul curat și nespălat se pune în trei pahare de plastic.

2. Se toarnă peste orezul din pahare culori tempera, direct din tub, fără să se dilueze cu apă și se amestecă ferm, cu o spatulă de plastic, pentru a nu lăsa urme

3. Se toarnă în borcănele orezul colorat, când este încă umed. Se are în vedere ca orezul să umple bine borcanul, fără a lăsa spațiu necompletat.

4. Se acoperă borcanul cu capacul special, peste care se pune hârtie decorativă și se leagă cu sfoară de iută.
tricolor
2.Stegulețe tricolore
Aceste stegulețe sunt realizate din panglică tricoloră de mătase pe care o tăiați în bucăți potrivite, cărora le atașați frigărui pe post de lance.
tricolor
3.Pictura pe piatră
O simplă piatră poate fi vopsită în culorile primare și rezultă un obiect decorativ rezistent și plăcut.
tricolor
4.Brățara prieteniei
Această brățară a prieteniei se realizează din fâșii de fetru pe care le împletiți. Este un mod plăcut în care îi puteți familiariza pe copilași cu tehnica împletitului.
tricolor
Dacă și voi vă simțiți inspirați, vă aștept cu noi idei. 

Spor și activități interesante vă doresc!
Cu drag,
Loreta Țivlea

vineri, 9 octombrie 2015

Scrierea cu fir continuu și o brioșă pentru mama

10/09/2015 4
Scrierea cu fir continuu, caligrafică sau „în duct continuu”, cu litere egale ca mărime, cu aspect îngrijit are atât o importanță practică ce ține de lizibilitate și creșterea vitezei de scriere, cât și importanță estetică, dezvoltând gustul pentru frumos al copilului. Preocuparea cea mai mare a dascălilor este ca viteza de scriere să devină direct proporțională cu calitatea scrisului.

Scrisul de mână este și o formă de exprimare a emoțiilor și trăirilor. Prin scrisul de mână corpul se exprimă. 

Am studiat alături de copilașii clasei mele primele două litere din Abecedar: „a” și „m”. Astăzi le-am unit în mod magic într-un cuvânt divin: „mama”. Mama e frumoasă, mama e iubită, mama e specială... Cum altfel să scrii cuvântul „mama” decât cu grijă, cu emoție, cu atenție. A fost un motiv în plus de a-i motiva pe micii mei școlari să scrie cursiv, atent, frumos. Și au reușit.

Am exersat pentru început la tablă. Scrisul la tablă, ca și desenele pe asfalt, are în el ceva aparte. Copilul „pipăie” cuvântul, scrie cu degetele, șterge cu palma. Apoi am trecut la scrierea cursivă în caiete.
Scrierea cu fir continuu
Pentru sfârșit am pregătit surpriza: o brioșă dulce pentru mama, cu interior de poezie, asezonată cu cuvinte scrise cursiv de copilași, cu mâna lor. Au fost încântați peste măsură. Mi-au dat și mie din prăjitură, au păstrat și pentru acasă.
sursa info: aici
Pentru mama mea
Au colorat brioșa, fiecare după propria imaginație și după propriul gust în materie de dulciuri. Așa au apărut brioșe roz-cu căpșune, brioșe mov-cu mure, brioșe cu ciocolată, cu lămâie, cu fistic...
BrioșeBrioșe

          Șabloanele: -interior;                                                                                                            -față;
Șablon
 
                








Știați că...

În abecedarul său, Creangă a avut ideea ca elevii să învețe mai întâi literele „a“ și „m“ pentru a putea scrie şi citi cuvântul „mama“?

George Călinescu spunea: „Creangă se uni cu cinci institutori, spre a compune un abecedar ca lumea. Până atunci, copiii învățaseră să citească cum da Dumnezeu şi după cum era şi dascălul, cărţi fiind puține și proaste“? 

Până la apariția acestei cărți se considera că elevul nu poate învăța concomitent şi scrierea şi citirea, dar abecedarul lui Creangă respecta cele mai moderne metode pedagogice, care introduceau vocalele şi consoanele în aşa fel încât de la început să se poată forma cuvinte, aşa cum se face şi în zilele noastre?

Spor și activități interesante vă doresc!
Cu drag,
Loreta Țivlea


miercuri, 7 octombrie 2015

Coronița „Prințul / prințesa alfabetului”

10/07/2015 2
Învăț de la oameni, iar asta-mi dă un sentiment plăcut, sentimentul că sunt conectată cu ceilalți. 

Ideea proiectului următor nu-mi aparține. Este ideea unor prieteni. Eu doar am cules-o, am împrumutat-o, adoptat-o și adaptat-o la nevoile mele și iată ce a ieșit: O coroniță de prinț/prințesă a alfabetului.

Am dus, în zilele acestea, o bătălie crâncenă și sublimă cu litera „a” și am învins!
Litera „a”
Ca orice învingător, acum suntem încoronați. Minunat!
Coronița „Prințul / prințesa alfabetului”
Mod de realizare:
-decupați elementele șablonului de mai jos;
-îmbinați cu lipici solid cele două părți ale coroniței (fața și spatele);
-decorați cu imagini care sugerează cuvinte ce încep cu „a”;
-încheiați coronița și așezați-o pe capul copilului. Va fi, garantat, foarte entuziasmat!
Șablon


Eu am o fetiță, să-i spunem „R”, care până în anul trecut a frecventat școala în Marea Britanie. Pe ea am auzit-o astăzi spunând că i-a plăcut foarte mult proiectul acesta și că mai vrea. M-au încântat atât exprimarea copilului cât și bucuria sinceră care i se citea în ochi.

Pentru ea și pentru ceilalți copilași, pentru mine și pentru voi, noi proiecte am în plan pentru viitor.

Spor!
Cu drag,
Loreta Țivlea

luni, 5 octombrie 2015

Teste de evaluare inițială C.L.R. și M.E.M. - clasa I

10/05/2015 4

Celor care ați lăsat pe ultima sută de metri elaborarea testelor de evaluare inițială pentru clasa I la C.L.R. și M.E.M, vă ofer aceste fișe de lucru cu exerciții variate.

Împreună cu fișa puteți descărca descriptorii de performanță, baremele de evaluare, notare și interpretare a rezultatelor.


Testul de evaluare inițială C.L.R. - clasa I;


Testul de evaluare inițială M.E.M. - clasa I.




Spor și activități interesante vă doresc!
Cu drag,
Loreta Țivlea

Învățătorilor, cu dragoste infinită...

10/05/2015
loreta
Am fost întrebată, de foarte multe ori, de ce am ales să fiu învățător. Și, de fiecare dată, răspunsul meu a venit repede, clar, fără tăgadă: „Copiii!”. Da, pentru ei am ales să fiu învățător, pentru ei și pentru ochii lor mari, sinceri, proptiți în mine, pentru palmele lor mici, rotunde și întinse să mă cuprindă, pentru râsul și veselia lor molipsitoare.

Sunt învățător nu pentru că ar fi o meserie comodă și, mai ales, nu pentru că n-am avut alte oportunități. Singurul motiv pentru care eu am ales să fiu învățător este plăcerea sinceră și neștiută de a fi primul dascăl din viața copilului. Este plăcerea de a lucra cu mintea și sufletul nepătat al puiului de om, este bucuria de a fi înconjurată de tinerețe, prospețime, candoare. E modul în care-mi retrăiesc la infinit copilăria și emoțiile de școlar, e lumea în care mă simt liberă să visez, să mă joc, să creez, să fiu eu...

De fapt, cred că a fi învățător este mai mult o stare de spirit și mai puțin o meserie în înțelesul clasic al termenului. A fi învățător nu este doar despre a ști, a face, a învăța, a educa. Mai presus de orice, a fi învățător este despre a simți, a dărui, a iubi. Da, să iubești este esențial. Să iubești omul și, mai mult, să iubești starea lui de grație, de perfecțiune, de puritate absolută...copilul. Să-l iubești și să-l porți de mână atunci când este temător, nehotărât, îngândurat. Să-l iubești și, cu dragoste infinită, să-i spulberi temerile, clădind în locul lor încredere, să-i transformi tristețea-n zâmbete, să-i fructifici potențialul, să descoperi în el, în copilul încredințat ție, geniul personal. Să te dedici și atunci când chiar tu ai avea nevoie de sprijin, să zâmbești firesc și atunci când inima ta plânge, să povestești cu blândețe și atunci când nu mai e nimic de povestit, să fii blând și atunci când viața este aspră și să-l îndrumi pe copil spre partea bună a lucrurilor.

Mărturisesc că-mi amintesc cu plăcere și emoție perioada în care pe ușa clasei mele stătea scris simplu: „ÎNVĂȚĂTOR”... Mi se pare atât de nobil, de curat, de înălțător acest cuvânt. Oamenii, vremurile, școala, toate s-au schimbat și titlul de „ÎNVĂȚĂTOR” a devenit desuet, s-a considerat că învățător nu-i destul, că trebuie să evoluăm, să trecem la alt nivel. Pe ușa mea scrie acum profesor și...nu mă regăsesc. Nu vreau să mă pierd în această mare infinită! Vreau să fiu și să rămân ÎNVĂȚĂTOR. ÎNVĂȚĂTOR...așa cum a fost numit Iisus, învățător ca și Creangă ori ca domnul Trandafir. Vreau să fiu și să rămân învățător pentru sufletul meu și pentru sufletele copiilor mei. Vreau să rămân învățător atât timp cât mai pot, cât mai am ceva de spus în meseria asta, cât prezența mea în clasă mai inspiră. 

Am să rămân la catedră cât școala mi-o va mai cere...în suflet, însă, am fost, sunt și voi rămâne învățător... pentru totdeauna!

Vouă, dragi colegi de pretutindeni,
„La mulți ani!”
Cu drag,
Loreta Țivlea