joi, 30 aprilie 2015

Câmpul cu maci - dactilopictură

4/30/2015 0

Câmpul cu maci - dactilopictură
Câmpul cu maci - dactilopictură
Câmpul cu maci - dactilopictură
Câmpul cu maci - dactilopictură
dactilopictură
Câmpul cu maci
Câmpul cu maci
Câmpul cu maci
Câmpul cu maci
Cer senin, aer curat și maci, mulți maci, un câmp întreg.

Copilașii mei de clasă pregătitoare au presărat maci, prea mulți după părerea lor, toți direct cu degetele, bucurându-se de spațiul de lucru și de culoare. Dactilopictura este modul lor preferat de a lucra. Lucrările au fost minunate. Însă, un neajuns tot a existat: s-au continuat nestingherite pe bluzițe și chiar pe pantaloni. :)

Spor la lucru și vouă!

Cu drag,
Loreta

marți, 28 aprilie 2015

Cu racheta prin Univers

4/28/2015 0
Cât de mare e Universul? Ce este o galaxie? Dar Sistemul nostru Solar ce este? Și întrebările despre planete, stele, comete, asteroizi și sateliți au curs neîntrerupt.

După lămuriri și explicații, exemple și imagini, am hotărât să plecăm în explorarea Universului cu racheta.
Cu racheta prin Univers
Cu racheta prin Univers
Cu racheta prin Univers
Universul
Universul
Universul
Universul
Universul
Universul
Universul
Universul
Pentru această călătorie aveți nevoie de:

-coli A4, culoare negru;
-lipici;
-hârtie colorată;
-culori de apă
-o periuță de dinți pentru stropit.

Mod de realizare:

1. Decupați elementele componente și asamblați rachetă.
2. Stropiți stele, ștampilați planete (eu am folosit un tub de la șervețele și un capac de sticlă).
3. Așezați racheta în poziția dorită și sunteți gata de drum.

Călătorie plăcută și vouă!
Cu drag,

Linia- element decorativ: „Covorașul”

4/28/2015
În desenul artistic, alături de punct, formă și culoare, linia se folosește ca element de limbaj plastic.

Tratată în acest mod, linia ia naștere dintr-un punct care „pleacă la plimbare”. Este, deci, un punct în deplasare și devine mijloc de comunicare a afectivității și gândirii umane. Cu alte cuvinte, mișcarea unui punct sub acțiunea unei forțe generează o linie.

Linia capătă înțeles și grai atunci când o privim din toate punctele de vedere: formă, orientare, grosime și culoare. Numai discutată din toate aceste aspecte, capătă expresivitate și sensuri.

După forma lor , liniile pot fi drepte, curbe și frânte.

Într-o compoziție decorativă, liniile pot avea poziții diferite: orizontale, verticale, oblice; pot avea lungimi și grosimi egale sau pot să se afle în diferite contraste: subțire – groasă, lungă – scurtă, sus – jos etc.

Gruparea și multiplicarea liniilor și raporturile de poziție ale dreptelor între ele sunt procedee ce se folosesc în rezolvarea problemelor de ornamentație, în care linia este element de bază.

Noi am valorificat potențialul decorativ al liniei plastice, pentru realizarea unui covor tradițional și iată ce a rezultat:
„Covorașul” - elevi 6-7 ani
Linia- element decorativ
Linia- element decorativ
Linia- element decorativ
Linia- element decorativ
Linia- element decorativDeși abordarea liniei ca element decorativ este un subiect mai delicat, dacă aveți ca și mine copilași de clasă pregătitoare, tot merită încercat.

Spor în toate și vouă!
Cu drag,
Loreta
                     

vineri, 24 aprilie 2015

Punctul-element de limbaj plastic: „Cireș pe pajiște cu flori”

4/24/2015 2
Limbajul plastic este un limbaj metaforic, ce introduce valori în viața spirituală a elevilor și le dezvoltă entuziasmul pentru cultura artistică, dar este totodată și un sistem de relații stabilite convențional între anumite semne.

Elementele plastice: punctul, linia, forma plană, volumul, culoarea, devin elemente de limbaj plastic numai în perspectiva unei semnificații și atunci când sunt structurate expresiv. Relațiile dintre semnele plastice prin limbajul lor specific definesc expresivitatea compoziției.

„Punctul este un amănunt și cine stăpâneşte amănuntul, cucerește universul.” (M. Niculae- artist plastic contemporan)

Pentru a fi punct, suprafața colorată trebuie să fie minusculă, în raport cu celelalte elemente plastice și cu suprafața de lucru, pentru a nu deveni el însuși suprafață.

În creațiile plastice punctele au o gamă largă de manifestare, putând reprezenta orice formă plană sau spațială, cu condiția să fie reduse dimensional și să respecte principiile compoziționale.

Când capătă forma unei suprafețe plane, punctul are două dimensiuni: lungime și lățime, aproximativ egale. Dacă se mărește una din dimensiuni, respectând-o pe cealaltă se obține o linie.
Punctul poate fi mic, mediu, mare, foarte mare. Forma sa poate căpăta un infinit de configurații.

Pot fi considerate puncte:

-figurile geometrice de bază (triunghi, pătrat, romb, cerc etc.) atunci când au dimensiuni foarte mici; 
-forme naturale de mici dimensiuni (semințe, pietricele, insecte, nisip, cristale, picături de ploaie, fulgi de zăpadă, ochi, ornamente, pete pe pielea animalelor, florile pe câmp, stele pe cer, spectatorii în tribună, flori, fructe sau frunze în pomi etc.), precum şi acele forme care par mici datorită depărtării ( păsări, vapoare, aștri etc.);
-forme abstracte.
       
Acestea fiind spuse, copilașii mei de clasă pregătitoare s-au manifestat artistic, fiecare după propria imaginație.
Punctul - element de limbaj plastic
Punctul - element de limbaj plastic
Punctul - element de limbaj plastic
Punctul - element de limbaj plastic
Punctul - element de limbaj plastic
Punctul - element de limbaj plastic
Pentru a puncta am folosit bețișoare igienice pe care le-am înmuiat în vopsea și „poc-poc”, am copăcit o frumusețe de cireș, pe o pajiște cu flori.

Spor la copăcit și vouă!
Cu drag,
Loreta

miercuri, 22 aprilie 2015

22 Aprilie - Iubesc Terra!

4/22/2015 2
Activitatea de astăzi am numit-o simplu : ”Iubesc Terra!”, iar elevii mei de clasă pregătitoare au purtat ecusoane cu sloganul zilei. 

Ecusoanele au arătat astfel:
Pentru cei interesați am publicat și varianta printabilă. Listați în format A4 și decupați pe contur. Dacă doriți realizarea unui ecuson mai elaborat, printați elementele componente (fig.1), decupați și lipiți.Terra
Tot astăzi am discutat și despre structura internă a Pământului. Copilașii mei au modelat Planeta Albastră, strat cu strat și au numit straturile. Așa, învățarea a fost mai ușoară.
Terra
Terra
Terra
Și pentru că ne-am dorit să facem un bine Terrei, am reciclat creativ PET-uri...
PET-uri
PET-uri
 ...și capace de plastic.
PET-uri
Copilașii mei au fost încântați.

Voi cum ați serbat Ziua Pământului?
Cu drag,
Loreta

marți, 21 aprilie 2015

22 Aprilie - Ziua Pământului

4/21/2015 3
Pentru că mâine este 22 Aprilie - Ziua Pământului, ne-am pregătit ca de orice aniversare, cu o felicitare. Zic felicitare, pentru că astfel au numit-o copilașii mei de clasă pregătitoare.

Mititeii aceștia m-au surprins în mod plăcut. Știau că Pământului i se mai spune Terra și Planeta Albastră. Dar mirarea mea cea mai mare nu a fost aceasta, ci faptul că mi-au explicat și motivele pentru care poartă aceste nume. Frumos!
22 Aprilie - Ziua Pământului
22 Aprilie - Ziua Pământului
22 Aprilie - Ziua Pământului
Am mărturisit Terrei de ce ne este dragă și am pecetluit declarațiile cu amprenta propriei mâini, vopsită cu verde, simbolul uscatului.

Voi cum vă pregătiți de Ziua Pământului?

Mult succes!
Cu drag,
Loreta