joi, 30 octombrie 2014

De Black Friday mă plimb pe Strada IT!

10/30/2014 0
Black Friday sau Vinerea Neagră este ziua care urmează Zilei Recunoştinţei în Statele Unite, şi care deschide sezonul cumpărăturilor de Crăciun. Deoarece Ziua Recunoştinţei este ultima zi de joi din noiembrie, Black Friday apare în fiecare an în ultima vineri a lui brumar şi este cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite.

Vinerea Neagră a fost asimilată şi de locuitorii de pe Strada IT, din România. Pregăteşte-te, deci, de reducerile de Black Friday de pe Strada IT! Vino alături de vecini, prieteni şi familie, zi de zi şi urmăreşte promoţiile săptămânale! Numai aşa poţi profita de cele mai noi oferte.

Eu am făcut deja o plimbare, ceva mai lungă, pe această stradă şi mi-am conturat un wishlist interminabil:
-un laptop, www.stradait.ro/laptop-acer-aspire-e5-571-69t1-intel-core-i3-4030u-15.6′-led.htm;
-un smart tv, www.stradait.ro/led-tv-samsung-48%27-ue48h5500-smart.htm;
-un smartphone (au niste preţuri mici, mici, convingeţi-vă!);
-un hard extern, www.stradait.ro/hard-disk-seagate-extern-expansion-1tb-2.5%27-5400rpm-usb-3.0-black.htm;

…şi lista e deschisă.

Intră şi tu pe Strada IT şi fă-ţi un wishlist! Poţi chiar să-l trimiţi printr-un comentariu. Aşa vor şti ceilalţi ce îţi doreşti. Poate, de Black Friday, dorinţele se împlinesc.

De ce să te plimbi pe Strada IT?

1.Gama largă de produse îţi oferă posibilitatea de a alege ceea ce îţi doreşti.

2.Preţurile foarte mici, practicate, precum şi reducerile semificative devin atractive pentru orice trecător.

3.Filtrele de căutare oferite de site îţi dau posibilitatea alegerii rapide şi eficiente a produsului dorit.

4.Produsele comandate se livrează în toată ţara, utilizând modalitatea şi termenul de livrare alese de dumneavoastră. Livrarea este gratuită în Bucureşti, pentru comenzi mai mari de 100 ron, iar în afara Bucureştiului, livrarea este gratuită pentru comenzi mai mari de 500 ron.

5.Dispui de modalităţi variate de plată: în numerar, cu cardul-online, cu cardul-în rate, sau prin ordin de plată.

Acum, că vremea rece te ţine mai mult în casă, poate ai nevoie de puţină plimbare. Ieşi pe Strada IT şi pune-ţi o dorinţă!

miercuri, 29 octombrie 2014

Pantofii roşii, de N. Calma

10/29/2014 0
Subiectul: Pantofii roşii, de N. Calma
Metoda pălăriilor gânditoare (“Thinking hats”)
Metoda pălăriilor gânditoare este o tehnică interactivă, de stimulare a creativităţii participanţilor care se bazează pe interpretarea de roluri în funcţie de pălăria aleasă. 

Sunt 6 pălării gânditoare, fiecare având câte o culoare: alb, roşu, galben, verde, albastru şi negru. 

Colectivul de elevi este împărţit în 6 grupe a câte 4 elevi. Se împart cele 6 pălării gânditoare elevilor şi se oferă cazul supus discuţiei pentru ca fiecare să-şi pregătească ideile. Vor interpreta astfel rolul precis, aşa cum consideră mai bine.

După discuţiile avute în grupe, liderul prezintă poziţia grupului din care face parte. Rolurile se pot inversa, participanţii fiind liberi să spună ce gândesc, dar să fie în acord cu rolul pe care îl joacă. Culoarea pălăriei este cea care defineşte rolul.

1. Pălăria albă-informează
Cei ce poartă pălăria albă trebuie să ofere informaţii şi imagini atunci când acestea i se cer. Nu oferă interpretări şi opinii.

Când „poartă” pălăria albă, gânditorul trebuie să imite computerul, să se concentreze strict pe problema discutată, în mod obiectiv şi să relateze exact datele. Gânditorul pălăriei albe este disciplinat şi direct.

Pălăria albă a povestit lectura, evidenţiind faptele şi personajele fără a exprima vreo opinie.

Pantofii rosii, de N. Calma

Într-un oraş din America, trăia împreună cu mama ei o fetiţă neagră pe care o chema Neuşi.

Mama ei spăla vasele la un restaurant şi venea noaptea târziu. Neuşi o aştepta pe mama ei până se întorcea de la lucru. În casă era frig. Sub duşumea forfoteau şobolanii şi lui Neuşi îi era frică de ei.

Într-o noapte, şobolanii furară pantofiorul stâng al Neuşei. Fetiţa îl căută împreună cu mama ei multă vreme, dar nu-l găsiră nicăieri. Dimineaţa, Neuşi îşi încălţă pantofiorul drept şi începu să plângă.
— Cum am să umblu acum desculţă ? Mama oftă din greu.
— Nu plânge, fetiţa mamei. îl voi ruga pe stăpânul meu să-mi dea leafa pe o săptămână înainte şi dacă-l voi îndupleca, îţi voi cumpăra alţi pantofiori.

Neuşi sări în sus de bucurie.
— Mămică, atunci cumpără-mi pantofiori roşii, aşa cum avea fetiţa aceea frumoasă, pe care am văzut-o când am fost cu tine în parc.
— Nu ştiu fetiţa mea, dacă îmi vor ajunge banii. Pantofiorii aceia sunt atât de scumpi !
Dar Neuşi o ruga atât de frumos să-i cumpere pantofiorii roşii, încât mama îi promise.

Duminică porniră împreună în oraş. S-au oprit în faţa unei prăvălii. În dosul vitrinelor sclipitoare erau înşirate ghete şi pantofi.
— Mamă, mamă, uite pantofiorii roşii, strigă deodată Neuşi. Hai să intrăm mai repede.

În prăvălie, nimeni n-o luă în seamă pe negresă şi pe fetiţa ei. Doi vânzători încercau o pereche de ghete unui băiat îmbrăcat într-un costum de sport, iar ceilalţi stăteau de vorbă. Într-un târziu, mama se hotărî să-i roage:
— Iertaţi-mă, nu mi-aţi putea arăta nişte pantofiori roşii pentru fetiţa mea ?
Vânzătorul se apropie supărat :
— Asta-i marfă scumpă, spuse el. Ai destui bani pentru astfel de pantofi ?
— Da, domnule, stăpânul mi-a dat leafa pe o săptămână înainte. Numai atunci vânzătorul puse pe tejghea o pereche de pantofiori roşii. Erau atât de noi, luceau atât de frumos şi miroseau a piele. Neuşi începu să bată din palme.
Vânzătorul se încruntă şi murmură printre dinţi :
—Încearcă-i!
Dar el nu-i încălţă pantofiorul pe picior, aşa cum ar fi făcut cu alţi cumpărători. Neuşi şi mama ei aveau pielea neagră, şi pentru cei cu piele neagră, vânzătorii nu se osteneau. Mama se aşeză în genunchi în faţa fetiţei şi începu să-i încalţe pantofiorii roşii. Dar ce nenorocire! Pantofiorii erau prea mici.
— Nu aveţi cumva o pereche mai mare ? întrebă mama. Vânzătorul o privi prin ochelari.
— Mai mari ? Avem, numai că trebuie să cumperi şi perechea pe care ai încălţat-o.
— Să iau şi perechea asta ? Dar pentru ce ? Dar pantofii ăştia sunt mici pentru fetiţă.
Vânzătorul împacheta netulburat, pantofiorii.
— Fetiţa i-a încercat şi cine o să încalţe nişte pantofi pe care i-a pus în picioare un copil de negru. Eşti obligată să-i iei perechea asta. 
Mama se uită disperată la ei.
— Vai de mine! Dar n-am bani decât pentru o singură pereche. Va să zică fetiţa mea va rămâne fără pantofi!
Auzind acestea, Neuşi începu să plângă cu sughiţuri. Mama se apropie de stăpânul prăvăliei.
— Domnule, daţi-mi voie să nu cumpăr aceşti pantofi, îl rugă ea sfioasă — fetiţa n-a încercat decât unul. Nu am nici un cent mai mult, domnule... ăştia sunt bani munciţi.
Patronul văzând în faţa sa o negresă, făcu plictisit cu mâna.
— Nu vreau să păgubesc din cauza ta, spuse el morocănos. 

Această discuţie a fost auzită de un alt cumpărător, un om în salopetă de muncitor. El se aplecă spre Neuşi şi-i mângâie căpuşorul.
— Nu mai plânge fetiţă mică ! Apoi, întorcându-se către mama Neuşei, îi spune :
Daţi-mi mie pantofiorii aceştia. Vor fi tocmai buni pentru fetiţa mea. Dumneata vei putea cumpăra alţi pantofiori pentru copilul dumitale. Eu unul, ştiu ce înseamnă banii munciţi. O salută pe mama Neuşei, plăti pantofii şi luând pachetul la subţioară, ieşi din magazin.

Neuşi se întoarse fericită acasă. La fiecare pas pantofiorii cei noi scârţâiau şi Neuşei i se părea că pantofiorii vorbesc. Iar mama ei nu-l putea uita pe omul îmbrăcat în salopetă de muncitor.

2. Pălăria albastră -clarifică
Este pălăria responsabilă cu controlul demersurilor desfăşurate. Pălăria albastră este dirijorul orchestrei şi cere ajutorul celorlalte pălării. 

Gânditorul pălăriei albastre defineşte problema şi conduce întrebările, concentrează informaţiile pe parcursul activităţii şi formulează ideile principale şi concluziile la sfârşit, monitorizează jocul şi are în vedere respectarea regulilor, rezolvă conflictele şi insistă pe construirea demersului gândirii, intervine din când în când şi de asemeni la sfârşit.

Poate să atragă atenţia celorlalte pălării, dar prin simple interjecţii. Chiar dacă are rolul conducător, este permis oricărei pălării să-i adreseze comentarii şi sugestii.

3. Pălăria roşie - spune ce simte despre...
Purtând pălăria roşie, gânditorul poate spune aşa: ”Aşa simt eu în legătură cu…”

Această pălărie legitimează emoţiile şi sentimentele ca parte integrantă a gândirii. Ea face posibilă vizualizarea, exprimarea lor. Pălăria roşie permite gânditorului să exploreze sentimentele celorlalţi participanţi la discuţie, întrebându-i care este părerea lor “din perspectiva pălăriei roşii”, adică din punct de vedere emoţional şi afectiv. Cel ce priveşte din această perspectivă nu trebuie să-şi justifice feeling-urile şi nici să găsească explicaţii logice pentru acestea.

Mama se simte umilită la cererea vânzătorului de a plăti perechea de pantofi probată de copilul ei şi disperată de faptul că nu va putea plăti o sumă atât de mare pentru pantofii fetiţei pe care o iubea enorm.

Suntem indignaţi de atitudinea pe care o are vânzătorul faţă de fetiţă şi de mama acesteia, invocând un motiv atât de nefiresc. Vouă v-a plăcut ceea ce a făcut el? Ce-aţi simţit când aţi citit că vânzătorul i-a cerut mamei să plătească ce nu ar fi vrut să cumpere?

4. Pălăria galbenă - aduce beneficii creative
Este simbolul gândirii pozitive şi constructive, al optimismului. Se concentrează asupra aprecierilor pozitive, aşa cum pentru pălăria neagră erau specifice cele negative. Exprimă speranţa; are în vedere beneficiile, valoarea informaţiilor şI a faptelor date. 

Gânditorul pălăriei galbene luptă pentru a găsi suporturi logice şi practice pentru aceste beneficii şi valori oferă sugestii, propuneri concrete şi clare. Cere un efort de gândire mai mare. Beneficiile nu sunt sesizate întotdeauna rapid şi trebuie căutate. Ideile creative oferite sub pălăria verde pot constitui material de studiu sub pălăria galbenă. Nu se referă la crearea de noi idei sau soluţii, acestea fiind domeniul pălăriei verzi.

Suntem încântaţi de comportamentul muncitorului care îi dă vânzătorului o lecţie despre omenie. Muncitorul înţelege ce înseamnă banii munciţi şi redă speranţa mamei şi fetiţei. 

Binele există şi în realitate nu doar în poveşti şi de cele mai multe ori învinge.

5. Pălăria neagră - identifică greşelile
Este pălăria avertisment, concentrată în special pe aprecierea negativă a lucrurilor. Gânditorul pălăriei negre punctează ce este rău, incorect şi care sunt erorile. Explică ce nu se potriveşte şi de ce ceva nu merge; care sunt riscurile, pericolele, greşelile demersurilor propuse. Nu este o argumentare ci o încercare obiectivă de a evidenţia elementele negative.

Se pot folosi formulări negative, de genul: “Dar dacă nu se potriveşte cu…” “Nu numai că nu merge, dar nici nu…”. Gânditorul nu exprimă sentimente negative, acestea aparţinând pălăriei roşii, după cum aprecierile pozitive sunt lăsate pălăriei galbene. În cazul unor idei noi, pălăria galbenă trebuie folosită înaintea pălăriei negre.

Vânzătorul a greşit tratând astfel mama şi fiica din simplul motiv că erau de culoare. Acesta este un caz tipic de discriminare rasială care poate fi întâlnit în orice societate şi care trebuie corectat.

6. Pălăria verde - generează ideile noi - efortul
Simbolizează gândirea creativă. Verdele exprimă fertilitatea, renaşterea, valoarea seminţelor. Căutarea alternativelor este aspectul fundamental al gândirii sub pălăria verde. Este folosită pentru a ajunge la noi concepte şi noi percepţii, noi variante, noi posibilităţi. Gândirea laterală este specifică acestui tip de pălărie. Cere un efort de creaţie.

Mama şi fetiţa ar trebui să părăsească magazinul în căutarea altuia care să le trateză egal cu persoanele albe.

Muncitorul ar putea să o ajute pe mamă să-şi găsească un loc de muncă mai bine plătit.

Spor la povestit!
Cu drag,

marți, 28 octombrie 2014

Arte plastice-tehnici de lucru: „Cactus înflorit”

10/28/2014

Cactus înflorit: colaj + pensulaţie + tamponare;
Cactus înflorit-elevi 6 ani
Cactus înflorit
Cactus înflorit
Am fost dăruită cu o clasă de artişti. Elevii mei sunt creativi, isteţi şi au o dorinţă nebună de afirmare. Uneori nici nu pot să cred că au şase anişori. Îmi creează impresia că lucrez cu nişte omuleţi deja formaţi, cu păreri proprii, cu dorinţe şi aşteptări. 
Astăzi le-am propus "bătrâneilor" un nou proiect artistic: Cactus înflorit (colaj + pensulaţie + tamponare). Ceea ce deja aţi văzut, sunt lucrările lor.
Iată cum am procedat:
1. Se decupează două cercuri din hârtie colorată şi se cresteză radial cu foarfeca;
2. Utilizând un şerveţel umed sau un tampon de vată, am dat fondul acestei lucrări;
3. Cu pensula se desenează cactusul. Aici nu am insistat deloc pe uniformizarea culorii, ba chiar le-am sugerat copiilor să introducă mai multe nuanţe de verde sau un pic de albastru;
4. Cu o bucată de carton, decupată anterior, am aplicat ţepii pe suprafaţa cactusului.Se aplică vopsea albă pe muchia cartonului ori de câte ori este nevoie.
5. Am şifonat uşor florile decupate, le-am lipit şi prin tamponare, am colorat interioarele.
Gata! A fost simplu dar încântător.

Mult succes!
Cu drag,

luni, 27 octombrie 2014

Black Friday trece pe la Mustash

10/27/2014 0
Într-o lume tot mai gri, pentru bucuria sufletului avem nevoie de puţină culoare. De aceea dacă eşti artist consacrat sau în devenire, sau doar ai suflet de artist, te provoc să laşi grijile, să te înarmezi cu cele necesare şi să treci la acţiune. Şi cum nu eşti pictor adevărat dacă nu ai un Mustash (http://www.mustash.ro/) veritabil şi o beretă franţuzească, aşa ca la Paris, dă o fugă şi înnoieşte-ţi stocurile.
Mustash-ul despre care vă vorbesc a fost lansat în primă fază în 2009, la Târgu Mureş, ca magazin online cu materiale pentru artişti, apoi, în 2012, s-a deschis magazinul din Bucureşti, care în decembrie 2013 a fost mutat pe Calea Griviţei, nr.37, sector 1, Bucureşti. 

Acum, Mustash este importator direct din: Anglia, Germania, Danemarca, Ungaria, China, Polonia şi vă oferă o gamă largă de materiale pentru artişti precum şi articole pentru activităţi creative. Şi ca totul să devină mai simplu, Black Friday trece pe la Mustash cu reduceri de până la 70%.

Ca un artist ce eşti, acum poti cumpăra la preţuri avantajoase cuţite şi pensule pentru pictură, tempera, acuarele, guaşe, culori acrilice, culori de ulei ori culori pentru Body Painting, pentru ceramică, sticlă ori textile. Tot aici poţi găsi şevalet metalic ori de lemn, pânze şi seturi de pânze, cutii pentru culori şi chiar scaunul pliabil al artistului. 

Persoanelor cu spirit întreprinzător, dormice să renoveze şi să dea viaţă nouă obiectelor ieşite din uz, sau să creeze articole unice, tot Mustash le dă o mână de ajutor oferindu-le seturi decoupage, hârtie şi instrumente quilling, ştampile tuşate, şabloane, unelte embosare şi multe altele.

Nici micii artişti nu au fost uitaţi. Pentru începutul anului şcolar Mustash le-a pregătit o surpriză: promotia "Back to school". 

Dacă vrei să profiţi de oferta variată a site-ului mustăcios, aflaţi că “Săptămâna reducerilor la materiale pentru artişti începe pe 21 noiembrie şi se termină pe 28 noiembrie - vineri - Black Friday”.

duminică, 26 octombrie 2014

Puişorii, de Emil Gîrleanu

10/26/2014 0
Puişorii, de Emil Gîrleanu
Sub lumina trandafirie a unui blând apus de soare, pământul pare adâncit într-o odihnă neclintită: frunzele aţipesc, pregătindu-se pentru tihnitul somn al nopţii; în depărtări, miriştile scânteiază singuratice, ca nişte ţesături de fir; iazul îşi aşterne faţa umedă, sorbind, până în adânc, din lumina asfinţitului. Din jos, din văi, răsună talanca; iar pe deal, în vii, doineşte fluierul.

În aer, un popor întreg de rândunele se pregăteşte de plecare; s-au adunat rând pe rând de prin părţile acestea şi, de bucurie, în zbor nebun, străbat văzduhul ca nişte săgeţi. Atrase de întinsul sclipitor al iazului, ele se lasă deasupra lui, ca o perdea, apoi, răzleţindu-se în ciripiri ascuţite, se avântă cu toatele înspre păduricea de sălcii; ascunzându-se, rătăcesc prin frunzişul răcoros, apoi o iau de-a lungul miriştilor şi iar se întorc în bătaia lină a aripilor. De după deal vine în zbor rotat un uliu. Pasărea de pradă pare că nu ia în seamă mulţimea paserilor călătoare. Ele îl zăresc; un strigăt de îmbărbătare, şi stolul întreg năvăleşte la luptă. Uliul ocoleşte iscusit prin aer, şi piere cu repeziciunea fulgerului dincolo de deal. A scăpat! Rândunelele, vesele de această fugă, plutesc sus, crezând că l-or mai vedea; zarea rămâne însă limpede, şi dânsele se întorc obosite de se înşiră pe vârful şurelor de paie...

Pe prispa casei, copilaşul numai în cămăşuţă, cu capul gol, urmăreşte de mult jocul stolului de paseri, printre care se află şi cei trei pui ai lui, din cuibul de humă de sub streaşină. Îi căpătase dar de la mămuca lui.
De câte ori era neastâmpărat, mămuca îi zicea: „Fii cuminte, dacă vrei să-ţi dau puii când or creşte mari!"

Şi el a fost cuminte, puii au crescut mari, dar în urmă au zburat! El îi văzuse cum au ieşit zilele trecute de s-au jucat prin aer, dar parcă niciodată nu zburaseră mai mult ca astăzi.
Şi-şi cunoaşte el destul de bine puii: sunt cei de la mijlocul şurii din dreapta, trei, unul lângă altul, sau cei de lângă aceştia, dacă n-or fi chiar cei de la capăt. Toţi parcă seamănă unii cu alţii, şi-s aşa de sus, aşa de sus!...

Păsărelele s-au odihnit puţin, apoi şi-au şoptit nu ştiu ce, au scos un strigăt vesel şi s-au ridicat deodată cu toatele. Câteva din ele s-au despărţit o clipă din stol, au atins uşor streaşină casei, apoi s-au pierdut iarăşi în mulţimea celorlalte. Puişorii copilaşului îşi luau rămas bun de la el şi de la cuibul lor de humă.

Stolul mai ocoli de vreo două ori iazul, apoi se înălţă şi porni încet să lunece spre asfinţit. 
Copilaşul privi lung stolul care se pierdea, ca o fluturare, în adânc, apoi duse mânuşiţele la ochi şi începu să plângă.
Maică-sa aruncă furca şi veni în fugă de-l luă în braţe; în cuvinte dezmierdătoare îl întrebă ce are.
Copilul nici nu poate vorbi de atâta năvală de lacrămi. Întinde mâna spre cer, îi arată stolul care lunecă în zbor necurmat, şi de-abia îi poate şopti:

— Puişorii .... 
Mama îl strînge la sân şi îl sărută cu drag:
— Nu plânge, puiul mamei, au să se-ntoarcă înapoi... la primăvară ... 
Copilaşul se linişteşte; punând mânuşiţa deasupra ochilor, ca mămucă-sa, privesc împreună stolul pe zarea depărtată a cerului.

Şi lumina slabă a duiosului asfinţit de toamnă le îneacă ochii înrouraţi acum la amândoi.

Am realizat pentru această minunată povestioară o prezentare Ppt, cu sunet. Această prezentare conţine pe lângă povestea în sine şi câteva exerciţii aplicative.

Descărcaţi această prezentare în format Ppt de aici.

Mult succes!
Cu drag,

 

miercuri, 22 octombrie 2014

Jocuri de Halloween

10/22/2014 0
Pentru sărbătoarea de Halloween vă propun cinci jocuri amuzante, care îi vor delecta pe copilași, dacă ați hotărât să marcați această zi în calendarul activităților extracurriculare.
Jocuri de Halloween
1. Sperietori contra Zombies

Aşezaţi toţi copiii în cerc. Aceştia vor fi zombies şi vor sta nemişcaţi în timp ce unul dintre ei, aşezat în centru, încearcă să-i facă să râdă, să se mişte sau să vorbească. Copilul care încearcă să păcălească zombies este sperietoarea. Cei care s-au mişcat devin sperietori şi încearcă alături de prima sperietoare să păcălească alţi zombies. 

Ultimul zombie câştigă.

2. Aruncăm bănuţi în dovleci

Pentru acest joc veţi avea nevoie de doi dovleci pe care i-aţi golit de conţinut. Împărţiţi copiii în două echipe. Fiecare echipă primeşte acelaşi număr de bănuţi împărţită în mod egal între membrii săi. Copiii trebuie să arunce bănuţii în dovleac. Fiecare bănuţ înseamnă un punct. 

Câştigă echipa care are în dovleac cei mai mulţi bănuţi.

3. Mumia

Pentru acest joc veţi avea nevoie de câteva role de hârtie igienică. Împărţiţi copii în grupe de câte trei, unul fiind mumia iar ceilalţi doi cei care îmbracă mumia. Fiecare echipă primeşte câte o rolă de hârtie igienică, iar după ce s-a dat startul cei doi copii trebuie să-l îmbrace pe copilul care este mumia din cap până în picioare, lăsând doar faţa copilului la vedere. Jocul trebuie să continue chiar dacă hârtia igienică s-a rupt.

Câştigă echipa care îmbracă cel mai repede şi mai corect mumia.

4. Gura monstrului 

Pentru acest joc veţi avea nevoie de un carton mare, markere, şi punguţe cu fasole. Desenaţi pe carton un monstru cu gura căscată, decupaţi gura şi decoraţi monstrul cât mai înfiorător. Jucătorii trebuie să arunce săculeţii cu fasole prin gura monstrului. 

Câştigă cei care reuşesc de mai multe ori să arunce săculeţul prin gura monstrului, sau se pot elimina cei care nu reuşesc, continuându-se jocul până când rămâne un singur jucător.

5. Vânătoare de fructe groaznice 

Aveţi nevoie de cât mai multe fructe (portocale sau alte fructe oranj) decorate cu marker în spiritul halloween. Le ascundeţi prin clasă, în funcţie de ce spaţiu dispuneţi. Apoi, la petrecere invitaţi participanţii vor încerca să descopere cât mai multe fructe. Pot să se joace individual sau pe echipă. 

Câştigă, evident, cei care au găsit cele mai multe fructe groaznice. 

Mult succes!
Cu drag,


marți, 21 octombrie 2014

Arte plastice-tehnici de lucru: „Toamnă aurie”

10/21/2014 2
Toamnă aurie: colaj + pensulaţie + dactilopictură;
Micuţii mei elevi de clasă pregătitoare nu contenesc să mă surprindă în mod plăcut. Astăzi le-am propus spre realizare o toamnă aurie în tehnici combinate: colaj, pensulaţie şi dactilopictură. N-am putut să mă decid care dintre planşe mi-a plăcut cel mai mult, de aceea vă las pe voi să hotărâţi. Exceptând câteva lucrări care au suferit un accident, restul le puteţi admira aici.

Iată cum se procedează:

1. Se decupează coroana copacului şi iarba şi se decorează cu culori de apă şi pensula. Eu am oferit copiilor elementele deja decupate. Voi dacă aveţi elevi mai mari, este indicat să-i lăsaţi să decupeze singuri.

2. Se lipeşte coroana copacului pe o coală deja colorată şi se trasează tulpina şi ramurile. Pentru un efect 3D, noi am lipit coroana doar în centru, marginile rulându-se uşor către exterior, în mod natural,  datorită culorii care se usucă pe suprafaţa hârtiei.

3. Se aplică picături de vopsea, folosind degetele, pentru a simboliza frunzele care cad.

4. Se lipeşte iarba.

Gata! A fost simplu dar încântător.

Mult succes!
Cu drag,

luni, 20 octombrie 2014

Muzica, cea mai profundǎ dintre arte

10/20/2014 0
Muzica, cea mai profundǎ şi mai complexǎ dintre arte, face posibilǎ exprimarea ideilor şi sentimentelor prin intermediul sunetelor muzicale. Mesajele ei sunt adresate afectivitǎţii şi sensibilitǎţii, dezvoltǎ temeinice sentimente estetice care sprijinǎ dezvoltarea intelectualǎ şi ridicǎ pe o treaptǎ superioarǎ mobilurile activitǎţii umane.

Muzica este prezentǎ în nenumărate manifestǎri ale vieţii noastre. Ea ne încântǎ, ne bucurǎ sau ne întristeazǎ, ne dezvǎluie un bogat conţinut de idei, ne ajutǎ sǎ înţelegem mai profund gânduri şi sentimente, ne mobilizeazǎ forţele, ne îndeamnǎ la realizǎri nobile.

Educaţia muzicalǎ a copilului trebuie sǎ înceapǎ de la o vârstǎ cât mai fragedǎ, din familie, apoi continuatǎ de grǎdiniţǎ şi rolul cel mai important îi revine şcolii, unde cântecele, jocurile cu cântec, audiţiile, sunt mijloace de bazǎ ale educaţiei muzicale, elevii deprizându-se treptat sǎ asculte muzica şi să cânte ei, înşişi. 

Dascǎlul trebuie sǎ intervinǎ în formarea preferinţelor estetice ale elevilor, ferindu-i de a-şi construi sensibilitatea pe non-valori oferite de unele pseudo-produse artistice. Acestea pot fi vǎzute în multe medii apropiate elevilor, poluând ambianţa şi derutându-i de la trǎirea unor emoţii de autenticǎ valoare esteticǎ. 

Vârstele educării gustului muzical se întind de la vârsta cea mai fragedă până târziu în timpul maturităţii. O educaţie muzicală complexă ar avea ca rezultat formarea unui gust muzical, a cărui motivaţie nu ar fi bazată pe plăcerea proprie, ci ar putea fi justificată. O astfel de educaţie ar trebui să fie, în egală măsură, atât informativă cât şi formativă. Latura informativă ar trebui să deschidă orizontul către majoritatea manifestărilor muzicale existente.

Dezvoltarea unei gândiri deschise în perceperea producţiilor muzicale este foarte importantă. Trebuie format la ascultători, de cât mai timpuriu, mentalitatea potrivit căreia valorile muzicale, la fel ca cele ale altor arte, nu sunt concurente, o capodoperă sau un fel de muzică nu o exclude pe cealaltă, ci se adaugă, fiecare putând fi asociată unei anumite situaţii, stări de spirit sau eveniment. Chiar mai mult, la muzică se poate apela chiar şi pentru a schimba starea de spirit a celui care doreşte aceasta.

Cele mai intense emoţii pot fi trăite în timpul unor manifestări artistice susţinute de artişti apreciaţi din domeniu. Astfel, dacă vă număraţi printre iubitorii muzicii jazz, veţi avea posibilitatea să ascultaţi "pe viu" nume sonore din jazz-ul internaţional.

Între 23 şi 25 octombrie, se va desfăşura Cluj International Jazz Festival, un eveniment care aduce pe scena Casei de Cultură a Studenţilor din Cluj-Napoca nume sonore din jazz şi anume: Eli Degibri Quartet – Israel, Chico Freeman Quartet – SUA, James Blood Ulmer with Pierre Dørge & New Jungle Orchestra – SUA / Danemarca.

Pentru informaţii suplimentare şi achiziţionarea de bilete, puteţi să faceţi o vizită aici: http://www.eventim.ro/ro/bilete/cluj-international-jazz-festival-cluj-napoca-casa-de-cultura-a-studentilor-372422/event.html. Preţurile biletelor vor fi pe categorii, în funcţie de loc. Va exista posibilitatea de a cumpăra, la un preţ avantajos, abonament pentru cele 3 zile de concert.

vineri, 17 octombrie 2014

Ştiaţi că…

10/17/2014 0
…animalul cel mai des reprezentat de jucăriile de pluș este ursuleţul (teddy-bear)? Alte animale reprezentate de jucăriile de pluș sunt: câinele, iepurele, şoarecele, leul, etc.

…un ursuleţ de pluş este o jucărie făcută dintr-un material textile moale sau pufos în formă de urs? Ursulețul este umplut cu vată, lână sau alt material moale.

…jucăriile de pluş au urechi mari, nas pronunțat și de cele mai multe ori zâmbesc sau râd, pentru a bine-dispune copilaşul atunci când plânge sau este trist?

…primul ursuleţ de pluş a fost prezentat în Statele Unite în anul 1903? Acesta a fost creat de Morris şi Rose Michtom, imigranți din Rusia, proprietari ai unui magazin de jucării inovatoare, din Brooklyn, New York.

…în Statele Unite se consideră că denumirea ursulețului de pluş (teddy bear) este în strânsă legătură cu numele preşedintelui Theodore Roosevelt (a cărui porecla era "Teddy")? În timp ce vâna urşi în Mississipi, în anul 1902, Roosevelt a decis să cruțe viața unui pui de urs, care a rămas orfan în timpul vânătorii. Evenimentul a devenit subiectul unei caricaturi în ziarul Washington Post, caricatură care a fost văzută de familia Michtom. Inspirată de caricatură, doamna Michtom a creat un ursuleţ de jucărie şi l-a expus în fereastra magazinului cu denumirea de "Teddy’s Bear" („Ursul lui Teddy”). Ursuleţul s-a dovedit a avea un succes deosebit la public.

…în anul 2000, compania germana “Steiff” a prezentat ursuletul Teddy îmbracat stilat de celebrii designeri Louis Vuitton. Licitaţia a avut loc în Monaco iar elegantul ursuleţ de pluş a fost cumpărat de un om de afaceri coreean cu suma de 2,1 mil. dolari SUA? Astfel, cel mai scump ursuleţ de plus din lume se află în Muzeul Ursuleţilor Teddy din Coreea.

…în România poţi cumpăra ursuleţi de pluş gigant? Se pot găsi pe epufos.ro (http://epufos.ro/). Urşii mari de pluş pot fi găsiţi într-o gamă largă de culori şi au dimensiuni cuprinse între 150-160 cm. Vor avea o soartă măreaţă: vor fi iubiţi şi alintaţi fie că îi cumpăraţi pentru dumneavoastră, fie că-i veţi oferi cadou unui copilaş doritor de prieteni puficioşi.

miercuri, 15 octombrie 2014

Arte plastice-tehnici de lucru: „Oița”

10/15/2014 0
Oiţa: tamponare + dactilopictură + decolaj
Oiţa: tamponare + dactilopictură + decolaj
Oiţa: tamponare + dactilopictură + decolaj
Oiţa: tamponare + dactilopictură + decolaj
Oiţa: tamponare + dactilopictură + decolaj
Oiţa: tamponare + dactilopictură + decolaj
În clasa pregătitoare, la orele de arte predate micuților mei studioși, am abordat tehnici de lucru diferite, pentru realizarea lucrărilor. 

Le-am propus elevilor un scurt exerciţiu de imaginaţie: "E vară, grâul este verde încă, prin grâu cresc sute de maci roşii ca focul, iar voi mergeţi cu oiţele la păscut."
Lucrările de mai sus sunt realizate pornind de la aceată idee.

Le-am explicat copiilor care sunt paşii de urmat şi le-am dat liber să se exprime. Nu dau indicaţii  foarte stricte pentru realizarea unei lucrări artistice, pentru a nu le limita libertatea de exprimare. Prefer să le dau mână liberă, iar ceea ce realizează, mă încântă de fiecare dată!

Paşi de urmat:
1.  Se decupează un şablon sub forma unui nor care se lipeşte pe suprafaţa de lucru cu o cantitate infimă de lipici. Astfel stă fix în timp ce copilul lucrează.

2.  Se strânge în palme o coală albă de hârtie, realizând o minge care va fi folosită pentru tamponare.

3.  Se tamponează suprafața de lucru folosind mingea de hârtie care se înmoaie în vopsea.

4.  Folosind degetele, se punctează macii. Se îndepărtează şablonul şi se punctează capul oiţei, tot cu degetul.

5. Se trasează picioarele, urechile şi ochii, folosind codiţa pensulei.

Gata! Mult succes!
Cu drag,




marți, 14 octombrie 2014

Lapte de soia făcut în casă

10/14/2014 0
Vorbeam, cu ceva vreme în urmă, cu una dintre colege şi-mi spunea cum prepară în casă laptele de soia. Mi s-a părut interesantă ideea, căci despre beneficii nici nu trebuie să discut. Cu siguranţă, dacă mai punem la socoteală şi faptul că este fără aditivi alimentari şi din soia care nu este modificată genetic, căci astfel de soia trebuie cumpărată, sănătatea noastră nu va avea decât de câştigat. Acest aliment reduce nivelul colesterolului, reduce hipertensiunea arterială, împiedică dezvoltarea anumitor celule canceroase, menţine densitatea osoasă, întăreşte sistemul imunitar, controlează nivelul glicemiei la diabetici, reduce inflamaţiile.

Iată cum trebuie procedat:

1. Se pun boabele de soia (500 g) într-un bol şi se acoperă cu apă, lăsându-le la înmuiat de seara până dimineaţa.

2. Boabele rehidratate se scurg de apa în care au stat, se clătesc, se pun în altă apă rece şi se fierb, nu mai mult de două minute din momentul în care lichidul începe să clocotească. Astfel, se inactivează enzimele care dau mirosul specific de soia, însă dacă continuaţi fierberea, se îngreunează extracţia proteică.

3. Se strecoară, se introduc în blender şi se adaugă o cantitate dublă de apă. Se mixează până la omogenizare şi din acest moment aveţi două variante de lucru: fie strecuraţi laptele înainte de a-l pune la fiert, fie puteţi să faceţi acest lucru la final, după ce este luat de pe foc. Aşezaţi din timp vasul cu apă (4 litri) la fiert şi amestecaţi cu compoziţia din blender.

4. Compoziţia astfel obţinută se aşază la foc temperat, cca. 20 de minute, având grijă să îndepărtaţi spuma care se ridică şi să amestecaţi pentru a nu se prinde de vas.

5. Când laptele este fiert, se adaugă cubuleţe de măr sau un baton natural de vanilie. După ce se răcoreşte, puneţi un tifon curat deasupra unei strecurători şi strecuraţi laptele. Pulpa rezultată o puteţi păstra şi folosi la alte preparate (budincă, pâine, clătite).

6. Păstraţi laptele la frigider, până la cinci zile de la momentul în care l-aţi produs.

Personal, nu sunt vegetariană, dar pentru persoanele care au adoptat un astfel de stil de viaţă, există Doppelherz® aktiv Pentru Vegetarieni, un supliment alimentar care îi dă organismului vitaminele şi mineralele de care are nevoie.
http://www.vegetarian-aktiv.ro/index.php?t=recomandari#top
 

Un comprimat conţine: 2,2 mg Vitamina B1, 2,8 mg Vitamina B2, 1,4 mg Vitamina B6, 5 μg Vitamina B12, 5 μg Vitamina D3, 400 mg Calciu, 5 mg Zinc, 10 mg Fier, 100 μg Iod.

Pentru cei interesaţi, Doppelherz® aktiv Pentru Vegetarieni poate fi achiziţionat folosind voucerul din dreapta. Acesta va asigură o reducere de 20% din preţ.

Cu acest articol m-am alăturat campaniei Fii Activ cu Doppelherz®aktiv Pentru Vegetarieni (http://www.vegetarian-aktiv.ro/).

luni, 13 octombrie 2014

Elemente grafice: Cercul

10/13/2014 0
Elemente grafice: Cercul
Pentru că ceea ce aveam în caietele auxiliare nu m-a mulțumit pe deplin, am conceput elevilor mei o fișă în care am introdus cercul, ca element grafic premergător scrisului. Astfel m-am ales cu o fișă cu mijloace de transport, ceea ce o face utilă și cu alte ocazii. 

În această fişă de lucru potrivită perioadei în care elevii studiază diferite elemente grafice, am abordat cercul în diferite dimensiuni şi l-am integrat în situaţii diferite, captivante pentru elevi. Ceea ce vă pot spune despre impactul ei asupra copiilor este că, ai mei au fost foarte încântați.

Dacă și voi vreți să lucrați această fișă cu elevii, v-o atașez aici.
Mult succes!
Cu drag,

duminică, 12 octombrie 2014

Nu uita că eşti parte din natură!

10/12/2014 0
Eşti parte din natură, iar natura ne oferă tot ceea ce avem nevoie pentru un organism sănătos şi frumos. Nu cred că avem nevoie de ingrediente produse în laborator. Pielea umană este cel mai mare organ al nostru, este un sistem viu şi are capacitatea de a absorbi în fluxul sangvin până la 60% din produsele aplicate pe suprafaţa sa.

Produsele naturale de igienă şi îngrijire corporală sunt din ce în ce mai căutate şi apreciate deoarece sunt realizate din extracte din plante crescute organic, fără îngrăşăminte chimice, substanţe naturale şi folosind pigmenţi minerali, fără parabeni, conservanţi sintetici, sulfaţi, produse animaliere sau ingrediente care ar putea dăuna sănătăţii tale. Există chiar şi cosmetice vegane sau vegetariene, care nu sunt testate pe animale şi nu conţin ingrediente de provenienţă animală (exceptând mierea de albine, ceara de albine, propolis şi lapte). Acestea nu sunt realizate special pentru persoanele care au adoptat stilul de viaţă vegan, ci pentru orice persoană care îşi doreşte strălucire şi sănătate.

Care sunt atuurile produselor naturale de igienă şi îngrijire corporală?

1. Pentru producerea lor se folosesc extracte de plante şi flori, substanţe nutritive naturale, cum ar fi vitamina E. În compozitia lor nu se vor regăsi niciodată parfumuri artificiale, coloranţi sau alte substanţe chimice cu potenţial dăunător organismului.

2. Sunt mai sigure de utilizat, sunt hipoalergenice, nu produc efecte secundare. În cazul copiilor şi bebeluşilor, spre exemplu, există mult mai multe riscuri de a dezvolta reacţii alergice la anumite ingrediente, cum ar fi parfumurile. Pentru persoanele care nu suferă de alergii la diverse plante, produsele naturale de igienă şi îngrijire corporală sunt alternativa sănătoasă la produsele de îngrijire tradiţionale.

3. Produsele naturale de igienă şi îngrijire corporală sunt perfecte pentru toate tipurile de piele.

4. Sunt un pic mai scumpe, însă riscurile folosirii lor sunt minime, iar beneficiile rezultate în urma folosirii acestora compensează din plin diferenţa de preţ pe care o plătim în plus.

Marile companii producătoare de produse de igienă şi îngrijire corporală au început să folosescă, într-o oarecare măsură, ingrediente naturale, pentru a ţine pasul cu cererea de pe piaţă pentru produsele cosmetice naturale, însă eu rămân la ideea că un produs natural este cel făcut în casă, de mâna omului, prin metode tradiţionale, rudimentare...chiar. Pentru bucuria mea, am descoperit produse cosmetice (http://marillys.ro/magazin/) minunate de la Marillys, bune pentru familia mea şi pentru a fi oferite drept cadou.

Voi ce spuneţi, vă plac?

joi, 9 octombrie 2014

Timpul tău contează!

10/09/2014 0
Comisia Europeană a început o campanie prin care vrea să comunice faptul că cel mai bun mod de a te deplasa prin oraş este printr-un mix de mijloace de transport. Spre exemplu: la orele de vârf, maşina nu e cea mai bună alegere, bicicleta, deşi este rapidă şi contribuie la sănătatea ta, nu poate fi folosită când plouă sau când e foarte frig, mersul pe motor este relaxant pentru pasionaţii din domeniu, dar limitat dacă vrei să transporţi întreaga familie sau copii mici.

Cel mai bine este să foloseşti toate mijloacele de transport (particulare sau transportul în comun) ca să ajungi la timp unde trebuie, dar nici să nu uiţi că mai există încă mersul pe jos (face piciorul frumos!).
    
Comisia Europeană oferă premii celor care îşi fac un selfie prin care să evidenţieze faptul că un mix calculat este tot ce-ţi trebuie în oraş. Fă o fotografie care crezi că explică cel mai bine conceptul de deplasare prin oraş printr-un mix de mijloace de transport şi urc-o în aplicaţia Do The RightMix (detalii: https://www.facebook.com/DoTheRightMixRomania/app_1532474300309002). Poţi fi chiar tu câştigător!

miercuri, 8 octombrie 2014

„Bărcuța pe ape” -origami

10/08/2014 0
Origami-BĂRCUŢA
Origami-BĂRCUŢA
Origami-BĂRCUŢA
Origami-BĂRCUŢA
Origami-BĂRCUŢA
Origami-BĂRCUŢA
Origami-BĂRCUŢA
Bărcuţa de hârtie nu mai este de multă vreme o noutate. Este un proiect îndrăgit şi  realizat de multe generaţii de copii. Câţi dintre dumneavoastră n-aţi construit măcar o bărcuţă căreia să-i daţi drumul în primul lac, în drum spre şcoală? Totuşi, dacă nu ştiţi ori aţi uitat cum se realizează, aveţi mai jos etapele ilustrate.
Cum vă propun să îmbunătăţi acest proiect?
1. Luaţi o coală A4, cartonată, bleu şi trasaţi valuri folosind un tub de pastă de dinţi. Când se vor usca, valurile vor avea profil. Eu am folosit două feluri de pastă de dinți (albă și bleu) și am conturat cu carioca albastră.
2. Lipiţi bărcuţa în centrul "mării" obţinute şi decoraţi cu o busolă simplă, obţinută dintr-un disc de hârtie colorată pe care desenaţi acul indicator.
      
                                                     Pe mare
                                           (Constantin Dragomir)
                 
-Mare, nu te-nfuria,                                     Am înfipt pe punte-o floare,
Valule, nu te-nspuma!                                 Ca s-o pot vedea în zare.
Că sunt marinar voinic,                               Floarea e o romaniță,
Nu mi-e teamă de nimic.                             Căpitan sunt eu, Gheorghiță.

Plec într-o călătorie                                     -Mamă, când voi crește mare,
Pe-o corabie de hârtie.                                O găsesc eu, după floare,
Ea-pe val, pe val, pe val,                             Și-o să mi te iau pe ape,
Eu-pe mal, pe mal, pe mal.                         Ca să fii de mine-aproape.

Mult succes!
Cu drag,