sâmbătă, 6 decembrie 2014

Uite, vine Moş Crăciun!, de Otilia Cazimir

Prin nămeţi, în fapt de seară,
A plecat către oraş
Moş Crăciun c-un iepuraş
Înhămat la sănioară.

Drumurile-s troienite,
Noaptea vine, gerul creşte…
Cu urechile ciulite
Iepuraşul se grăbeşte.

Uite-o casă colo-n vale,
Cu ferestre luminate.
Moşul s-a oprit din cale,
Cu toiagu-n poartă bate:

- Bună seara, bună seara!
Iaca, vin cu sănioara
Şi cu daruri proaspete.
Bucuroşi de oaspete?

- Bucuroşi, bucuroşi,
Strigă glasuri de copii.
Moşule, de unde vii?
- Iaca, vin din moşi-strămoşi,
Încărcat cu jucării!

Noapte rece şi albastră.
Ies copiii la fereastră,
Să se uite cum coboară,
Prin troianul uriaş,
Moş Crăciun c-un iepuraş
Înhămat la sănioară.

♥♥♥
Perioada Sărbătorilor de Crăciun mi se pare magică. Am aşa o senzaţie că totul în lume poate fi minunat şi că ţine de noi să găsim lucrurile care ne pot face fericiţi. Nicicând în an colindele nu-mi par mai frumoase ca acum, în apropierea Crăciunului şi nici poeziile sau poveştile despre Moş Crăciun nu mi se par mai emoţionante. Aşa că, astăzi am propus elevilor mei o poezie pe care şi voi o cunoaşteţi din copilăria voastră: "Uite, vine Moş Crăciun!", de Otilia Cazimir. Am citit, am analizat, am ilustrat.

Ați văzut mai sus ce ne-a ieşit. Păcat că n-aţi fost prezenţi la discuţie! Am elevi uimitor de profunzi, atât pot spune.

Voi cum vă pregătiţi copiii de Crăciun?
Cu drag,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu